“Ik ben vooral trots op de ketensamenwerking waarmee deze innovatie tot stand is gekomen”, zegt Guus Scheeren, bedrijfsleider HDD bij A.Hak. “Dat we dit in tien weken hebben kunnen realiseren van idee tot uitvoering is ongelofelijk.”
De NSTT No-Dig Award wordt jaarlijks toegekend aan een innovatief en maatschappelijk relevant project waarbij sleufloze technieken centraal staan. De vakjury kende de Award in 2024 toe aan een project van A. Hak, TenneT en Genpower. Het project betreft de uitvoering van een 800 m lange boring voor een 150 kV kabel nabij twee Natura 2000 gebieden.
Om de boring doorgang te laten vinden binnen de emissie-grenzen, is gekozen voor Hydrogen Driven Drilling H2DD. Hierbij werd de elektrische boorinstallatie aangedreven met waterstof gedreven generatoren waarmee ter plaatse de benodigde elektriciteit werd opgewekt. Hiermee werd de boring niet alleen volledig emissieloos, maar was ook het transport voor aanvoer van energie sterk gereduceerd. Het emissieloos aanleggen van een kabelverbinding op deze schaal tijdens een bouwproject is een wereldprimeur.
Guus Scheeren, A.Hak (Links) en Ruud Meeuwissen, Tennet (Rechts)
Technische werkgevers kennen als geen ander de gevolgen van de krappe technische arbeidsmarkt. Tot welke oplossingen kunnen we komen om dit probleem aan te pakken? Met inzet van nieuwe social media kanalen speelt A.Hak slim in op de mogelijkheid en bereiken we geschikte kandidaten voor het werk. De verrassende campagnes leverden A.Hak in 2024 zelfs een Content Marketing Award op.
Grand Prix Content Marketing is een prestigieuze prijsuitreiking die de beste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën. Op 12 november 2024 werd de Grand Prix Content Marketing Awards uitgereikt en is A.Hak samen met het bureau Snip Snap in de prijzen gevallen.
Het commentaar van de jury:
“Leuk gemaakt met echte mensen. Met humor die past bij de doelgroep. Niet alleen A.Hak profiteert van deze campagne, maar de hele technische branche.”
Google+